söndag 7 september 2014

Frånvarande..

..Kan man minst sagt säga att jag har varit här. Jag har inte gett upp, men det har varit trögt. Inte bara stickningen utan det mesta i mitt liv har varit som sirap. Med undantag av jobb och skola då såklart. I stort sett hela sommaren har ägnats på teliabutiken här i Borås, och lite på motsvarande i Alingsås. Förutom två härliga veckor kring midsommar har jag bara kommit ifrån badjävel-land några få dagar.

Stickningen har blivit lidande och trots att min Nanook inte tog så fruktänsvärt många timmar som jag hade trott på förhand så blev den (konstigt nog) inte klar av att ligga i skåpet. I skrivande stund har den dock varit färdig i nästan två veckor och väntar bara på att fotas, liksom ett annat alster som blev färdigt före helgen. Så länge får ni hålla till godo med en bild på gårdagens kvällsnöje:


Sen en vecka tillbaka är jag med sambo. Kusinen har börjat plugga här i Borås och i väntan på drömlyan delar vi på min etta. Kanske något trångt med två på 30 kvadrat, men jäklar vad mysigt det är med sällskap till frukost, middag och tv-häng. Igår hittade vi världens finaste målarböcker (ja de är för barn) på Akademibokhandeln i stan och bestämde oss kvickt för att ha målarkväll tillsammans med min vän Emma som också gillar pyssel!
Kram

1 kommentar:

  1. Ni har det hur mysigt som helst ju. =) Jag blev faktiskt lite sugen på den där målarboken jag också... Ser fram mot att få se dina nya alster här.
    /P&K

    SvaraRadera