torsdag 1 januari 2015

2014 - En liten sammanfatting

2014 var året då jag tillslut föll för trycket och började sticka. Såhär i efterhand känns det ganska så fantastiskt vad jag har hunnit med måste jag säga! 3 par sockar blev klara, liksom en halstub, en mössa, 2(!) koftor och ett par handledsvärmare. Jag har hunnit med att testa både flätor, spets och flerfärgsstickning, och vilken mersmak det har gett. Den sista tiden har jag dessutom upptäckt att det är de stora projekten som varit roligast, och jag tänker att jag så småningom skall kunna vara självförsörjande med tröjor och koftor. Tänk så underbart att kunna säga hejdå till taskiga köptetröjor i tveksamma material :)


Kavajen ovan är resultatet av ett sömnadsprojekt i skolan. Blod, svett, tårar, sena kvällar, tidiga morgnar, sömnbrist och total avsaknad av fritid har den kostat mig, men  när jag på julafton kunde ge bort den till pappa var allt det som bortblåst. Jag har aldrig varit så stolt över ett plagg jag gjort., och mottagaren verkade väldigt nöjd, han har faktiskt redan burit den. Klicka här så kan du se en 3D-bild som går att vrida och zooma!

Vi måste öva lite på posering tror jag..
Denna snyggingen är alltså min pappa, förra julen och början av detta året bodde han mer på sjukhuset i Halmstad än hemma. Då är det inte kul att bo i Borås, 13 mil åt fel håll, och stressen över att inte finnas på plats varken som sjukhussällskap eller stöd för den som var ensam i huset var stor. MEN eftersom min pappa är stålmannen så har vi spenderat hela denna julen med att njuta av att vara friska och tillsammans.

Pappsen var tydligen inte den enda som hade varit snäll i år för jag fick hur mycket julklappar som helst.. Förutom 10 nystan av Magasin Duetts Supersoft i färgen Venetian och Bonniers stora bok om stickning fick jag två romaner, en kokbok, en modebok, en guldig ananaslampa, en mortel och en paninigrill. Allt mitt i prick.. Tänk vilken underbar familj jag har!


På tal om familj har vi fått tillökning under året i form av lillasyster Apans fina flickvän och übergulliga dotter. Att vi (läs:mamma) har förmånen att passa lilltjejen ibland tycker vi bara är mysigt, speciellt när det blir morgongos i soffan med nappen, kanin och paddan. 

Att 2015 blir ett bra år är jag övertygad om, och det finns ett par saker som garanterar det:
1. Jag tar min examen i juni, då väntar det "riktiga livet" och gud vad jag längtar! Lön, kontorstider, lediga helger, inget plugg som följer med hem och semester är såå nära nu..
2. Min bästaste bästis Musse Pigg (Nej, inte den tecknade figuren utan en kort men väldigt glad tjej med brunt hår och blå ögon) väntar barn tillsammans med sin fantastiske sambo. I maj är det dags och jag har redan börjat planera bebisstickningar, doppresenter och kvalitetstid.

Stor kram och ett riktigt Gott Nytt 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar